En vecka efter Sthlm halvmaraton, två veckor innan Lidingöloppet

Ramboll Stockholm halvmaraton gick ju finfint som jag skrev i mitt förra blogginlägg. Därefter, denna vecka, har jag fokuserat på löpning och benstyrka och tänker göra så i en vecka till innan det är dags att börja med toppningen inför Lidingöloppet.

Ett simpass på 2000 meter, ett pass med tempocykling på 67 km samt två pass styrka har jag hunnit med förutom löpningen. Det blev fyra pass löpning, bara trail, ingen asfalt, på totalt 61 km. Målet var sex mil, så jag får vara nöjd.

Efter Ironman har det blivit mycket mer ensamträning än vad jag är van vid. Jag vet inte riktigt varför det blivit så, förmodligen för att jag arbetat och rest mer än vanligt. Men oavsett orsak så tycker jag inte om det. Ska försöka få fler pass med vännerna, inte minst cyklingen som fortfarande fungerar trots att det är september. Och nu när Anna börjar bli frisk så kan vi snart träna ihop igen, det blir kul.
Tegen och jag tog ett trailpass på 14 km i torsdag samt att jag sprang med klubben idag söndag, vi var sex personer som sprang 22 km på fina stigar och grusvägar.

Så mycket roligare än att springa själv. Som jag började detta blogginlägg med så är det Lidingöloppet snart, mitt tionde. Drömmer om silvermedalj, dvs en tid på under 2h 15 minuter. Mitt bästa LL hittills är på 2:28:36 och förra året missade jag 2:30. Så man kan verkligen undra om det är realistisk?. Men utan kramp, och en riktigt bra dag, så är det det. Men det måste vara en riktigt bra dag! Och jag måste kämpa ned demonerna som alltid kommer i mitt huvud, de där som säger att jag inte behöver ta i så att jag kräks, de där tankarna som säger att jag kan sänka farten, det kommer fler tävlingar…
Riktigt hur jag ska lyckas med det vet jag inte ännu, men något ska jag ju fundera på under veckan som kommer 🙂

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.