Vad hände med våren, blåsigt och kallt i april

Hade ett kul och bra simträningspass på måndagen. Vi var inte så många som dök upp så vi fem på bana tre o fyra fick ha Patricia helt för oss själva.
Två saker som jag gjort fel lärde jag mig.
Jag sätter i vänsterhanden fel i vattnet. Jag har tidigare konstaterat att det blir väldigt mycket bubblor på vänster, men inga på höger. Men inte kunnat se vad som var fel. Paticia såg det förstås direkt, jag lägger ned armbågen samtidigt som handen, lite för platt liksom. Ska genast sluta med det.
Det andra vara att jag sträcker lite för mycket på mig, liksom vrider på överkroppen. Det ska jag också genast sluta med.
1800 meter fick jag ihop, ett kul och bra pass.

20160419_190613(0)_resized
Jenny, Agge & Peo

På tisdagen hade jag en bra men också ganska lugn dag på jobbet. Jag avslutade sista mötet strax efter tre och klädde på mig cykelkläderna. Det var sju grader ”varmt” blåste ganska hård nordlig vind och regnskurarna låg i luften, inte riktigt mysigt alltså. Tyvärr hade jag igen glömt skoskydden hemma så jag insåg att det skulle bli kallt om fötterna men som tur vad hade jag i  alla fall vintervantarna med mig.
Cyklingen gick bra, det var till och från riktigt hård motvind, så farten låg långa stunder under 20 km/h, men det kändes bra och rimligt kul ändå. Man hinner filosofera och analysera ganska mycket medan man sitter där på sadeln. 55 km var det hem till Tony som vänligt nog kört hem min bil, och 2:14 tog det, en snitthastighet på låga 24,41 km/h.
När jag kom hem så hade Viktoria kommit dit. Så det var bara att byta om till torrt underställ, på med löparskorna så körde vi bort till Vasavallen. Där sprang vi tillsammans 5,5 km. Jag var ganska nöjd med att vi höll hennes ”låga” tempo för plötsligt så kändes cyklingen och motvinden ordentligt. 5,5 km var nytt längdrekord för V, nästa gång kör vi sju 🙂
På Vasavallen höll klubben på med 1000-ingar. Mattias W såg ut att springa otroligt lätt och snabbt. Vi stannade en kort stund och snackade med dem på deras minutvila, men snart blev det kallt och vi tog bilen hem för varm dusch och middag.

snabbmilOnsdag eftermiddagen skulle jag tillbringa i Stockholm och kvällen på Styrelsemöte i hamnen. Så med gott samvete arbetade jag hemifrån hela förmiddagen och smet ut och sprang en snabb mil. Det blåste kuling från Norr och var riktigt kallt. Vinterjackan och mössa var på. Så när som på att jag skippade handskarna hade jag samma kläder som jag normalt har vid minus 10 grader…
Dock gick löpningen bra. Tog det lugnt de första 1500 metrarna och ökade sedan till 4:45-tempo. Den snabbaste km gick på 4:38 och snittet blev 4:53. Ett bra pass, tog inte i särskilt mycket men fick ändå bra fart.
Nu ska jag bara köra ett styrkepass i morgon torsdag, sedan vila innan lördagens tävling, 100 km landsvägscykling i Strängnäsrundan

Slutligen avslutar jag med lite vackra bilder från Kona Ironman, det vore något 🙂

3 thoughts on “Vad hände med våren, blåsigt och kallt i april

1. Du känns stark coach!!!

Fick iaf köra några intervaller idag, löpbandet här borta är nog inställt på Miles… Sprang på 9:an på löpbandet, klockan visade va 3:35 tempo… Inte undra på de kändes…:)

1. Haha, ja det är besvärligt att vara utomlands. Kul att rehaben går framåt. Snart löptränar vi ihop igen.

2. Mkt besvärligt!!??
    J de är skönt!
    Ja saknar det massa faktiskt!!
    Nä nu äre snart dags å lägga sig i ek solstol igen….;)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.