Manhattan

Ja och äldsta grabben, Henrik, tog Norweigan på fredagskvällen till NYC. Flyget gick 18 och vi checkade in på hotellet 10 timmar senare. Fem på morgonen vår tid men bara 11 på kvällen lokal tid. Vi var båda sjukt trötta och somnade snabbt. Vaknade till några gånger under natten, som man gör på nya ställen, men vaknade på riktigt 06 lokal tid. Lunch tid hemma i strängnäs ☺

Morgonlöpning i CPPallrade mig upp ur sängen och ut på Manhattans gator, Central Park var ganska folktommt i början, men efter ett varv blev det fler och fler löpare runt om mig.Efter ca fem km i 5:30-tempo ökade jag ordentligt var annan km. Låg först runt fem och sedan två km närmare 4:20. Totalt körde jag fem snabbintervaller, och efter den sista så tog energin helt slut. 26 timmar sedan ett riktigt mål mat, lunch i Södertälje, och bara lite flygplansmat och några 20160220_165209få glas vatten tog ut sin rätt. Mådde riktigt dåligt de sista två km p.g.a. energibrist, men bet naturligtvis ihop och tog de i 5:20 fart. Totalt blev det 20 km i 5:06-tempo.
Lördagen tillbringades med sightseeing i södra Manhattan. Många och långa promenader, vi gick säkert två mil till, kanske längre. Då tidsskillnaden fortfarande är jogging blev det en lugn kväll, lade oss riktigt tidigt.

Och då vaknar man tidigt! Halv fem gick jag till hotellrummet,  satte mig på en sådan där halvliggande träningscykel. Tanken var att ta en dryg timme där och sedan toppa med 2 km löpning.

20160221_120005

Jag måste ha för lite sittfläsk! Får ont i rumpan, det var samma på bussen igår, riktigt ont. Jaja, tränat blev det, en timme på cykeln och sedan 2 km på löpbandet. Lyssnade på eftervalsdebatten hela passet. H Clinton och konstiga Trump verkar gå mot segrar. Jag måste köpa val-prylar när jag ändå är här! Sedan fick jag en lugn frukost. Grabben sover fortfarande nu när det har passerat ytterligare två timmar.

20160221_180744Under söndagen hyrde vi cyklar och var bland annat i Brooklyn.  Det är häftigt med den stadsplanering de gör där. De använder de gamla pilarna som rekreationsområde.  En kaj på 300 x 100 är fotbollsplaner, en med beachvolleyboll och så vidare. Mycket cyklande och mycket promenader även denna dag. Tidig kväll i sängen blev det också.

Stack ut på ett löppass strax innan sex på måndags-morgonen. Tänkte mig att prova något annat än central park. Stack höger på 55e gatan ned till Manhattans västra strand. På kartan skulle det vara en Parkremsa.  Det var det väl enligt NYC standard, men inte enligt Svensk. Ok löptur norrut men mycket bullrande trafik. Efter en mil tog jag höger/österut. Först en fruktansvärd trappa som gör att höjdkurvan ser lite mysko ut, sedan hemåt. Tänkte mig springa genom centrala Harem på hemvägen men hamnade bara lite i utkanten. Kul väg hemåt, gata efter gata att korsa. Slutade med att springa genom Central Park innan jag kom tillbaka till hotellet efter 18,5 km i 5:20-tempo.

Screenshot_2016-02-22-15-28-12-1

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.